Afvallen tips

Afvallen: welke dag of maand het ook is, we kiezen voor onszelf vaak een startdatum wanneer we écht gaan beginnen.
We beginnen met goede voornemens zoals sporten, gezond eten en minder alcohol proberen te drinken om af te vallen.

Maar wat is nou écht belangrijk bij afvallen?

Gun je lichaam de tijd om zich aan te passen. Lopen kon je ook niet in 1 dag.

Afvallen is simpel: minder eten dan dat je verbrand. Hierdoor komt je lichaam in een energietekort waardoor er gewichtsverlies ontstaat.

Maar we maken het vaak moeilijker dan dat het is en dat komt door onze gedachten. Gedachtes die nee zeggen tegen sporten, die ja zeggen tegen ongezonde snacks om jezelf te verwennen met al het harde werken wat je hebt gedaan om die ene kilo kwijt te raken.

Gewoontes veranderen om af te vallen

Afvallen gaat om patronen doorbreken en je lichaam in een staat van zijn brengen waar het optimaal kan functioneren met voldoende energie.
Want voldoende energie zorgt ervoor dat je meer uit je dag kan halen, dit gevoel heeft een positieve invloed op je humeur en gemoedstoestand.

Want is dat niet uiteindelijk het doel? Je zelfverzekerd voelen in je eigen lichaam, energie hebben om het maximale uit je dag te halen zodat je het gevoel van succes kan ervaren voor jezelf? Of is jouw doel om af te vallen om er goed uit te zien voor anderen? Dan geef ik je één tip: je leeft voor jezelf en je eigen geluk.

Afvallen tips - 3 tips van Daphne, voor jou

  • Laat het doel om af te vallen los en focus op waarom je wilt afvallen.

  • Wees dankbaar: we stellen doelen om een bepaald succesgevoel te halen, maar waar zit geluk nou echt in? Kijk eens om je heen.

  • Welk resultaat zie je voor je wat je zou willen behalen? En wanneer heb je dit moment eerder ervaren? Schrijf op wat je hiervoor van jezelf moest doen, is dit haalbaar om weer uit te voeren?

Weten wat jouw lichaam exact nodig heeft aan voedingsstoffen om in een energietekort te raken waardoor je heel constant gaat afvallen, met meer energie in je dag én het bevorderen van je sportprestaties.

Een gouden ontbijt tip om af te vallen:

Start je dag met (langzame) eiwitten zoals kwark of yoghurt. Je lichaam heeft langer nodig om de eiwitten te verteren en hierdoor zit je dus langer vol.

Wil jij graag zo snel mogelijk, maar wel verantwoord afvallen? Plan een gratis kennismakingsgesprek in om te ontdekken wat wij voor jou kunnen betekenen!

Contact